Odstąpienie od umowy
Prawo odstąpienia od umowy
Konsument może w terminie 30 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
W przypadku Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony (prenumerata), termin wskazany w ust. 1 biegnie od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.
Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, faxem bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy - dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
Skutki odstąpienia od Umowy:
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta, wszystkie dokonane przez niego płatności, z wyłączeniem kosztów dostarczenia rzeczy oraz dodatkowych kosztów wynikających z wybranego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy oferowany przez Sprzedawcę.
- Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu tych samych metod płatności, chyba że Konsument zgodzi się na inne rozwiązanie bez dodatkowych kosztów.
- Sprzedawca może wstrzymać zwrot do momentu otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument powinien odesłać Produkt niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia poinformowania o odstąpieniu. Termin zostanie zachowany, jeśli Produkt zostanie odesłany przed upływem 14 dni.
- Konsument ponosi koszty zwrotu Produktu, w tym również koszty zwrotu, jeśli Produkt nie mógł zostać odesłany pocztą.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z użytkowania wykraczającego poza konieczne sprawdzenie cech i funkcjonowania Produktu.
Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do:
- produktów nieprefabrykowanych, wykonanych według specyfikacji Konsumenta lub dostosowanych do jego indywidualnych potrzeb,
- produktów w zapieczętowanym opakowaniu, które po otwarciu nie mogą zostać zwrócone ze względów higienicznych lub ochrony zdrowia,
- produktów szybko psujących się lub mających krótki termin przydatności,
- usług wykonanych w pełni, za zgodą Konsumenta, który został poinformowany o utracie prawa odstąpienia po wykonaniu usługi,
- produktów o cenie zależnej od wahań rynkowych, niezależnych od Sprzedawcy,
- produktów nierozłącznie połączonych z innymi po dostarczeniu,
- dostarczania dzienników, periodyków, czasopism, z wyjątkiem prenumeraty,
- treści cyfrowych niematerialnych, jeżeli Konsument zgodził się na rozpoczęcie realizacji przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Nie przyjmujemy paczek wysłanych za pobraniem.